איך נלקחו משכנתאות בתקופת הקורונה?

אתם לפני לקיחת משכנתא? חשוב שתדעו איך השפיעה הקורונה על המשכנתא שלכם. לאחר המיתון הקשה שחווה עולמנו במהלך משבר הקורונה, יש הרבה דברים חדשים שדורשים התבוננות מחודשת בעולם הכלכלה והבנקאות. 

חששות חדשים עולים בקרב הציבור של לוקחי המשכנתאות, האם לרכוש דירה עכשיו או שאולי משהו יקרה בשוק הנדל"ן לאחר שכל תסמיני הקורונה יעלמו מהאופק כליל. 

למה גרמה הקורנה בתחום המשכנתאות?

שיחרור מגבלות שונות מהמשכנתאות הנלקחות

תקופת מיתון נחשבת כאסון להתפתחות הכלכלה. כאשר אין תזוזה – אין רווחים. מי הראשון להיפגע ממצב סטטי במשק? המדינה. 

התחום העיקרי שמכניס את הרווחים הגדולים ביותר למדינת ישראל זהו תחום המשכנתאות. לכן החליטה מדינת ישראל במהלך משבר הקורונה להקל בתקנות המגבילות משכנתאות. ולמה? כדי לעודד את האזרחים לנצל את ההנחות שיצאו לפועל ולרכוש דירות. בכך בעצם המדינה מניעה את מנועי הכסף בתנופה רצינית.

ודאי שמעתם על שחרור מגבלת הפריים שהתפרסם בכל מקום והתקבל בהתרגשות גדולה בקרב יועצי המשכנתאות והלקוחות כאחד. 

מה הביג דיל בשחרור מגבלת הפריים על המשכנתאות בתקופת הקורונה?

במהלך הקורונה כל המשק הישראלי עמד דומם. כולם היו צפונים בבתים, מסוגרים מאימת הנגיף הלא נודע. ואז החליט בנק ישראל לצאת ב"קמפיין מכירות" על ידי שיווק של הקלה חדשה. 

בתחילת שנת 2021 הכריז בנק ישראל כי תוסר המגבלה על שילוב ריבית הפריים רק על שליש מתוך המשכנתא ותינתן אפשרות לקחת משכנתא ששני שליש ממנה מורכבים ממרכיב הפריים.

למי שלא יודע, ריבית הפריים היא הריבית הזולה ביותר שידע בנק ישראל מעודו בשנים האחרונות. כל מי ששכלו בראשו יודע לנצל את ההקלה החדשה ולהפוך את המשכנתא לאטרקטיבית במיוחד (כל זה בתנאי שבנק ישראל אישר לו ריבית פריים כמו שהיא ולא ייקר לו את הריבית על כך שהוא ניצל יותר מדי הרבה והפך את המשכנתא שלו לפחות ריווחית עבור הבנק. קישור)

הקפאת המשכנתאות:

הקלה נוספת שהכריז עליה בנק ישראל במהלך ניסיונות נואשים להקל על אזרחי ישראל את קשיי משבר הקורונה: ניתן להקפיא משכנתא בלי להוריד את דירוג האשראי שלכם ועם תשלום עמלות מינימלי מצדכם. דבר שגרם להרבה אנשים שעד היום לא גמרו לבקר את הרגולציה ואת כל מי שממונה על חקיקות בממשלה, להפוך לתומכים נלהבים ולברך אותם על פועלם הראוי.

הקלה בהלוואת הנלקחות עבור מי שיצא לחל"ת:

יצאתם לחל"ת ואתם מעוניינים לקחת משכנתא או כל הלוואה אחרת? גם אתם זכאים ל 70% אחוזי מימון מהבנק בתנאי שהכנסותיכם ירדו עקב המצב ויש לכם על כך הוכחות ברורות.

כמובן שאם בעקבות המצב מצאתם את עצמכם ללא עבודה כלל. זה יוריד לכם את הסיכוי לקבל הלוואה בכלל במקרה הטוב או שלא תאושר לכם הלוואה כלל במקרה הפחות טוב. הרי הדבר העיקרי אותו בודקים הבנקים לפני אישורי הלוואה ראשוניים, זה שיש לכם מהיכן להחזיר את ההלוואה. 

לסיכום,

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד נשמח להתרגש יחד איתכם בשלב המיוחד של רכישת בית. אנו מתמחים בסידור תיקי משכנתאות האטרקטיביים ביותר שקיימים בשוק.

מכירים את המושג של רכישה בסיטונאות לעומת רכישה פרטנית של לקוח? זה מה שאנו יכולים להביא לכם. מאחר שהבנקים מכירים אותנו כחברה גדולה עם פריסה ארצית ושירות זמין, הם יודעעים ששווה להם לתת לנו את הריביות והתנאים הטובים ביותר למשכנתאות כדי למשוך אותנו ואותכם לשם. 

אנו מקווים כי ברור לכם כי כל הטבה עבורנו מייד מתורגמת לטובת הכיס שלכם.

אל תשלמו יקר,  בואו אל המומחים בתחום. השאירו פרטים לתיאום פגישה.

 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: