איך ניתן להתמודד עם תשלום יקר של מס שבח? מבקשים לפרוס אותו

מוכרים בית אחרי שנים שהוא בבעלותכם? מוכרים בית עם אישורי בניה? תצטרכו לשלם הרבה כסף עבור מס שבח. גובה מס שבח עלול להגיע גם לסכומים גבוהים של עשרות אלפי שקלים. איך בדיוק בן אדם מן השורה, אמור להצליח להתמודד מול מס יקר כל כך? את זה תקראו בפוסט הבא. 

זה מה שאתם צריכים לדעת על פריסת מס שבח

אם רכשתם בית לפני חמש עשרה שנים במחיר של שבע מאות אלף שקלים והיום אתם רוצים למכור אותו, יתכן שאחרי עליית מחירים הזויה וגם אחרי שהבניין שלכם עבר תהליך של תמ"א והוסיפו לכם שני חדרים ומרפסת, הבית שלכם שווה היום מיליון שבע מאות ש"ח! המדינה דורשת שתשלמו מס על ההשבחה בנכס שלכם. 

יש לכם זכות להגיש בקשה לפריסת מס. כלומר, לחלק את המס לתשלומים על פני כמה שנים, כך שיהיה לכם קל יותר להתמודד עם התשלום הענק לרשות המיסים. בנוסף, דרך הבקשה אתם יכולים להיות זכאים לקבל הנחה במס. 

האם רק מחלקים את המס לשנים, או שיש כאן שינוי מהותי יותר? 

השאלה היא במקומה, כי באמת אין כאן רק פריסה פשוטה של מס, אלא חלוקה שונה של תשלום המס, וחישוב מס שונה בהחלט. קיימות שתי אפשרויות לחלוקה:

  1. ארבע שנים לועזיות. 
  2. על פי הזמן בו הנכס בבעלותכם – חשוב שתדעו כי הזמן הארוך ביותר לפריסת התשלום הוא ארבע שנים. ולכן, אם הנכס בבעלותכם יותר מארבע שנים, המחיר יתפרס לפי ארבע שנות מס. ואם הנכס בבעלותכם פחות מארבע שנים, המחיר יתפרס לפי הזמן בו הנכס בבעלותכם. 

שימו לב, מדרגת המס שלכם נקבעת לא רק על פי מחיר הנכס, אלא לפי ההכנסות שלכם כשכירים או כעצמאיים.

האם כל אחד זכאי לפריסת מס שבח? 

ֵלא. יש כמה תנאים לכך שהמוכר (רק מוכר קרקע, דירה או כל מוצר נדל"ני אחר, נדרש לשלם מס שבח) יהיה זכאי לפריסת מס שבח. 

קודם כל על המוכר להיות תושב ישראלי. דבר נוסף, רק אם הוא הגיש דו"ח למס על שנת המס הקודמת במהלך ארבעת השנים האחרונות שטרם הגשת הבקשה הוא יהיה זכאי לפריסה. 

מה צריך לעשות כדי שרשויות המס יסכימו לפרוס לי את המס? 

ֵכל מה שצריך זה למלא טופס בו אתם מבקשים מרשויות המס שישנו את חישוב המס שלכם מחישוב רגיל, לחישוב המתפרס על פני כמה שנים. הטופס נקרא טופס 7003. 

רוצים לדעת עוד על נדל"ן בישראל? הקליקוֵ כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד שתעזור לכם להבין איך להתקדם עם הנתונים שלכם הלאה ואיך לממש את הכסף שיש לכם, כך שתצאו בסופו של דבר עם נכס כמה שיותר ממונף.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: