איך ניתן להגדיל את סכום המשכנתא?

מה עושים כאשר נתקלים בצורך לקחת עוד הלוואה בעוד שעדיין יש משכנתא? האם כדאי לקחת הלוואה נוספת או שעדיף להגדיל את סכום המשכנתא? אם כן אז איך עושים את זה? כאן תמצאו את כל התשובות. 

מחזור משכנתא כחלק מהרחבת המשכנתא

כאשר רוצים לערוך במשכנתא שינויים מרחיקי לכת כמו הגדלת סכום המשכנתא או שינוי ההחזר החודשי ועוד, צריך למחזר את המשכנתא. על ידי המחזור "מנטרלים" את כל הנתונים של המשכנתא הקודמת חוץ מיתרת ההלוואה שנותרה ללווה בבנק, ו… מתחילים הכל מהתחלה. כך ניתן להוסיף עוד סכום כסף על חשבון ההלוואה שכבר קיימת. 

מה משיגים בכך שמרחיבים את המשכנתא? 

כמו שכבר הסברנו, הרחבת המשכנתא היא ממש פשוטה כמשמעה. מה משיגים? משיגים הלוואה בתנאי משכנתא. כי כמו שאתם יודעים או לא יודעים הלוואה לכל מטרה הינה הלוואה יקרה מאוד ואין שום סיבה שאם יש לכם משכנתא בפעילות תשלמו ריביות גבוהות על הלוואה לכל מטרה. כמובן שאם אתם לא זקוקים להלוואה וסתם הייתם רוצים נזילות, זה לא מומלץ ואף לא משתלם. כי אחרי הכל אתם משלמים עמלות גבוהות כדי למחזר את המשכנתא אבל, סוף כל סוף, אם אתם רוצים למחזר את ההלוואה כדי להשיג מימון שאתם זקוקים לו, יהיה זה טיפשי מצדכם לקחת הלוואה לכל מטרה בעוד שיש לכם אפשרות למחזר משכנתא קיימת. 

אך חשוב שתדעו כי הבנק דורש לדעת לאיזה צורך אתם מעוניינים להרחיב את ההלוואה. ולא כל סיבה מתקבלת על הבנק. אם לדוגמא אתם רוצים להגדיל את ההלוואה לצורך הגדלת הון עצמי לרכישת בית נוסף, הבנק לא יתן לכם לעשות את זה. אבל לצורך פתיחת עסק חדש, הבנק דווקא מאשר.

שימו לב – עם כל השמחה בזה שיש לכם אפשרות להצליח להוציא משכנתא, אין מקום לחגיגות. ההחזר החודשי שלכם עתיד לקפוץ בצורה משמעותית ותנאי החיים שלכם עתידים להשתנות בצורה שאין שני לה. ולכן, בהנחה שאם אתם קוראים את הכתבה הזו, ואתם ממש זקוקים למשכנתא, אתם יכולים להתחיל עם גיוס המסמכים הדרושים על מנת למחזר את המשכנתא. 

מקרים לדוגמא בהם מומלץ להרחיב את סכום המשכנתא:

ישנם מקרים בהם ממש מומלץ ולא רק אפשרי להגדיל את המשכנתא. המשיכו איתנו ותלמדו דבר או שתיים ואולי תזדהו עם אחת הסיבות שגורמות לאנשים להרחיב את המשכנתא. 

  • קניית מכונית

    אם יש לכם משכנתא ואתם מעוניינים לרכוש רכב, יש לכם אפשרות לעשות זאת על ידי הגדלת סכום המשכנתא שלכם. כך שאתם נמנעים מתשלומים גבוהים של ריביות על הלוואה לכל מטרה.

     

  • המרת הלוואה רגילה בהלוואת משכנתא

    אם לווה לקח הלוואה גדולה אותה הוא צריך להחזיר תוך תקופה קצרה בהתבסס על נתונים של אפשרות להחזיר כסף רק מדי חודש, אך נתוני החיים שלו גרמו לכך שהוא אינו יכול לעשות זאת, הוא יכול להמיר את ההלוואה הרגילה ולקחת משכנתא, כך אמנם אורך חיי ההלוואה יתארך עוד שנים ארוכות אבל איכות החיים והיכולת להחזיר את ההלוואה עם ריביות נמוכות, גוברות על כך. 

     

  • שיפוץ וחידוש הבית

    בעיקרון הבנק לא מאשר לקחת משכנתא יותר ממה שהבית שווה. אבל אם אתם מוכרחים לבנק על ידי הצגת תוכניות בניה כי אתם מתכננים לשפץ את הבית הוא יתן לכם להרחיב את סכום המשכנתא כי בכך אתם מעלים את שווי הנכס כך שהמשכנתא שלכם שווה את זה.

     

  • עזרה בגיוס הון עצמי עבור הילדים

    הורים שרוצים לעזור לילדים שלהם עם תוספת של הון עצמי על ידי הגדלת המשכנתא בבנק יכולים לעשות זאת על ידי הרחבת המשכנתא. וכמובן שאם אין להורים ריביות מספיק טובות הם כבר יכולים על בדרך לשנות את הריביות על עיצוב מחדש של תמהיל המשכנתא, אבל יש להורים ריביות טובות הם יכולים לא לגעת בריביות המשכנתא ולקחת על עצמם את תופסת המשכנתא מבחינת הפן החודשי שזה דורש מהם. 

רוצים לדעת עוד? 

אנו שמחים עם כל לקוח שלנו שקונה יחד איתנו עוד בית או מצליח לשפר לעצמו את איכות החיים על ידי הגדלת המשכנתא, בואו להכיר אותנו ואנו נכיר לכם בתמורה איך אפשר להוציא ריביות משכנתא יותר ממצוינות מהבנק. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: