איך מחשבים מטרים של דירה על הנייר?

המטרים הכתובים בנסח טאבו הם לא שיקוף מלא של המטרים של הדירה שלכם בפועל. כי כאשר הקבלן בונה את הדירה הוא רושם את הדירה על פי מדידת הקירות החיצוניים שלה. ולכן, פעמים רבות כאשר יגידו לכם על דירה שהיא מספר מטרים מסוים, בפועל היא תהיה פחות מזה. האם קבלן שמוכר דירות צריך לעדכן את הדיירים כמה שטח הנטו של הדירה או שהוא יכול להסתפק בדיווח שלו לנסח טאבו? המשיכו איתנו. 

השטח של הדירה שלכם דינמי, האומנם? 

מדינת ישראל אינה סגורה על עצמה עם הסיפור של מדידת שטח הדירה. במקום אחד הדירה הינה בגודל אחד ובמקום אחר הדירה הינה בגודל שני. איך זה קורה? הקירות החיצוניים של הדירה שלכם, יש להם עובי. כך שאם הקבלן מחשב את המטרים של הדירה מקיר לקיר, כלומר מהצד החיצוני של הקיר ועד הצד החיצוני של הקיר ממול, הדירה עלולה להיות יותר גדולה מגודלה האמיתי. ולא רק זה, בנסח טאבו קבלנים נדרשים גם לדווח על שטח חדר המדרגות ופיר המעלית, אם יש מעלית, כעל חלק משטח הדירה. ולכן, גודל הדירה בפועל וגודל הדירה על פי הדיווחים שלה אינם שווים. 

קבלנים נדרשים לפרט בחוזה המכירה את סוג המדידה

כדי שלא יהיו טעויות לא נעימות במדידת הדירה, על הקבלן לספק מידע מראש מה הולך להיות גודל הדירה אחרי שהיא תהיה בנויה. ואם הוא מפרט את גודל הדירה על פי מדידה שאינה משקפת בפועל את המטרים הקיימים בתוך הדירה, עליו לפרט זאת בחוזה. קבלן שמוכר דירות על הנייר עלול למצוא את עצמו סוטה במעט מהתוכנית המקורית. כך שלבסוף יהיה בדירה חצי מטר פחות, זאת בגלל שינויים טכניים במהלך הבניה. 

האם יש דיירים שביטלו את החוזה בגלל הפרת החוזה של הקבלן? 

אם קונה חתם על חוזה בידיעה שבדירה יש מספר מטרים מסוים, אבל אחרי זה הוא מגלה שבדירה יש מספר מטרים נמוך יותר, יש לו את האפשרות לבטל את החוזה. אבל בפועל, אף אחד לא עושה את זה. כי מהיום בו חתמו רוכשים על דירה על הנייר, ועד ליום בו הם מודדים את הדירה בפועל, עלול לעבור הרבה מאוד זמן ובזמן הזה הם כבר השקיעו הרבה מאוד כסף בדירה, החל מהוצאת אישורי המשכנתא, שיעבוד הדירה ועוד. לכן, לאף רוכש אין את אורך הרוח להתחיל לתבוע קבלן כשבכל מקרה הוא לא הולך לבטל את החוזה ולהתחיל את כל השלבים של רכישת הדירה מהתחלה. 

האם יש למה לתבוע את הקבלן? 

כן. למרות שאת החוזה אין לכם צורך לבטל אחרי שכבר הקזתם דם על הדירה, אתם יכולים להרוויח פיצוי כספי. על מה מגיע הפיצוי הכספי? אם בסוף גודל הדירה לא תואם למה שהיא הייתה אמורה להיות על פי החוזה, הרי ששילמתם על הדירה יותר ממה שהיא שווה. כדי להחזיר לעצמכם את הכסף שקיבלתם בדרך חוקית ושגם יהיה מוכר מבחינת הבנק וכו', אתם צריכים לתבוע את הקבלן. אחרי שבית המשפט יחליט שהתביעה שלכם אכן צודקת יחוייב הקבלן להחזיר לכם את שווי המטרים שהחסיר מהדירה שלכם. 

איך יודעים כמה שווה כל מטר? 

מחלקים את מחיר הדירה למספר המטרים של הדירה כפי שהיא הייתה אמורה להיות. אחר כך מכפילים את המספר שיצא כפול מספר המטרים החסרים בדירה, המספר שהתקבל זה הסכום אותו צריך הקבלן להחזיר לדייר החדש. 

רוצים לדעת עוד

אנו בחברת המפתח למשכנתאות אשדוד נשמח להעניק לכם שירות אדיב של ייעוץ בכל תחום הנדל"ן והפיננסי. אין לכם מה לחשוש שיכלתם לחסוך יותר כסף אחרי שאתם נמצאים אצלינו, כי הידע +הניסיון  = תוצאה של הטופ שבטופ. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: