איך להפחית את יוקר עלויות המשכנתא?

יש פרמטרים שונים הניתנים לבחירה בעת תהליך לקיחת המשכנתא והם עשויים לגרום למשכנתא שלכם להיות זולה ואטרקטיבית יותר. חבל שלא תכירו אותם ותלמדו איך אתם יכולים לגרום למשכנתא שלכם להיות זולה יותר. 

 

שוק הנדל"ן הישראלי נמצא על מצב של רתיחה רצינית. אין אזור שלא עלו בו המחירים. אין אפשרות לרכוש נכס למגורים בלי ליטול משכנתא (למעט ערי פריפריות בודדות), הכל יקר יקר יקר. מה עושים כדי להוזיל קצת את העלויות של עסקת הרכישה? כדי להוזיל במעט את העלויות, מנסים להוריד את המחיר של המשכנתא. אם הנכס יקר, לפחות שהמשכנתא תצא זולה. 

 

חשוב שתדעו כי כדי לקבל תנאים טובים מהבנק אתם בעצמכם צריכים לבוא עם תנאים טובים. מה הכוונה? למשל, צבירת ותק במקום העבודה שלכם נחשב לכם לתנאי טוב ולנקודת זכות לטובתכם. מה עוד? הימנעות מלקיחת הלוואות באזור הקרוב ללקיחת המשכנתא, התנהלות נבונה בעו"ש ועוד. 

קחו לכם כלל למשכנתא, אם אתם רוצים שהבנק יתרשם ממכם לטובה, אתם צריכים לתת לו להבין שיש לו עסק עם לקוח רציני. אבל לא מתוך שאתם יושבים ומסבירים לו את זה, תנו למספרים שלכם לדבר לבד. 

איך אפשר לגרום למשכנתא להיות זולה יותר? 

הון עצמי גבוה

כדי לקבל תנאי משכנתא אטרקטיביים צריך קודם כל לדאוג לכך שההון העצמי יהיה כמה שיותר גבוה לעומת אחוזי המימון. אם ההון העצמי שלכם הוא מיליון ש"ח ואתם מתכננים לרכוש בית בשווי 4 מיליון ש"ח על ידי הוצאת משכנתא של 3 מיליון (יש לכם אפשרות כזו), ההון העצמי שלכם נחשב להון עצמי נמוך במיוחד. אבל אם ההון העצמי שלכם הוא 300 אלף ש"ח ואתם מתכננים לרכוש איתו דירה בשווי של 600 אלף ש"ח, זה נחשב להון עצמי גבוה במיוחד. 

נסו להתמקח על עמלת פתיחת תיק

אתם צריכים להכניס לעצמכם דבר אחד לראש. הבנקים צריכים אתכם. ומה זה אומר לגביכם בפועל? שאתם צריכים לעמוד על שלכם בלי לתת לבנקים לנצל אתכם על תמימותכם. לכן, אם בנק אומר לכם שעמלת פתיחת תיק היא כך וכך, אתם צריכים לעמוד על שלכם ולהגיד לו שאם לא נותנים לכם הנחה בעמלת פתיחת תיק, אתם הולכים לבנק אחר. בדרך כלל זה יעבוד לכם.  

תתחילו מוקדם עם המשכנתא

כדי שתהיה לכם את כל הפנויות והיכולת לדרוש את התנאים הטובים מהבנקים אתם חייבים להתחיל את תהליך לקיחת המשכנתא לפחות חודשיים לפני שאתם צריכים להוציא אותה מהבנק. גם אם יש לכם אישור חזק למשכנתא חודש לפני שאתם צריכים את המשכנתא, זה בסדר גמור וזה לא גורם לכם לשלם חודש אחד יותר. 

יש תחרות בבנקים

זו נקודה חשובה ביותר. הבנקים נמצאים על ציר תחרותי מאוד. כל אחד מהם רוצה לתת כמה שיותר הלוואות לציבור, והם עושים הכל כדי שהציבור יבחר דווקא בהם ולא בבנק המתחרה שלהם. מספיק לעשות דיפדוף בכל עיתון ובכל עלון ומגלים את התחרות ואת הפרסומות שפשוט מתחננות לבוא לבנקים לקחת הלוואות. לפני שאתם מתחילים לחשוב שאתם צריכים את הטובה של הבנק, כדאי שתבינו את מקומכם כדי שתקבלו את אומץ לעמוד על הדרישות שלכם ללא סרק. 

היפגשו עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד

אנחנו מכירים את השוק של המשכנתאות אבל מהצד הנכון. הבנקים רק רוצים לגבות ממכם כמה שיותר כסף כדי להרוויח עליכם כמה שיותר כסף. שמעתם על כך שתחום המכירות זה התחום שנותן היום הכי הרבה רווחים למי שמתעסק איתו? פקיד המשכנתאות בבנק עובד בזה ובגדול. המשכורת שלו בנויה על בסיס בונוסים והם מתבססים על הריביות אותם הצליח לדחוף ללקוחות מתוך תחושה שהם קיבלו את המשכנתא הכי מדהימה שהם יכלו לקבל אי פעם. 

האינטרס שלנו זה למנוע מהם להצליח ולתת לכם להשאיר את הכסף שלכם בכיס שלכם. 

פנו ליועצי משכנתאות מוסמכים שייעזרו לכם בכל הקשור לצרכי המשכנתא שלכם. כי כל אחד צריך דברים אחרים. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: