איך השפיעה הקורונה על מחירי הדירות בארץ ובאשדוד?

כבר הספקנו לשכוח מאותו נגיף קטן שהפך לכולנו את החיים. אבל אם על הנגיף כבר הפסקנו לדבר מאחר וההתפשטות שלו בארץ כבר יורדת, הרי שעל השלכות הקורונה לא נפסיק לדבר עוד שנים ארוכות. הילדים שלנו בעוד שנים ילמדו בבית הספר בשיעור היסטוריה על משבר כלכלי שנוצר כתוצאה ישירה של נגיף הקורונה. 

המצב הכלכלי הושפע לרעה עם הטלת הסגר הראשון על מדינת ישראל. המצב הכלכלי השפיע לרעה על האזרחים ועל המדינה כאחד. אנשים רבים יצאו לחל"ת וחתמו על אבטלה. כידוע, כל מדינה שיש לה מטרות כלכליות רוצה לראות אחוזי אבטלה הולכים וקטנים ולא להיפך. וכמו אחרי כל משבר, לא ביום אחד הכל יחזור להיות כשהיה לפני. מעסיקים רבים קרסו כלכלית, עמוק יותר מאחרים, כך שהם לא מתכננים להחזיר את העובדים שיצאו לחל"ת לעבודה. אלא, הם מתכננים להודיע להם על פיטורים סופיים. 

קיימים גם העסקים שדווקא נהנו מההקלה שבחל"ת והחליטו כי ימשיכו להסתדר בלי העובדים וכך יחסכו כסף. אמנם הם יאלצו לעבוד קשה יותר, אבל התקופה של השנה האחרונה הוכיחה להם כי לא רק שלא קרה להם כלום כאשר עבדו קשה אלא, להיפך, הכסף הנכנס אליהם היה נקי ללא הוצאות של תשלומי משכורות מיותרות. 

ובקיצור המסקנה: מה שהיה לא יהיה. האבטלה בינתיים גבוהה ממה שהיא הייתה לפני הקורונה למרות שכבר עבר פרק זמן מכובד מאז סיומו של הסגר האחרון. 

התוצאה הכי ישירה שיש במשק זה שכאשר אנשים מרוויחים פחות כסף (כידוע חל"ת מהווה רק 70% מממוצע המשכורת של האזרח) הם פחות קונים. וכאשר אנשים פחות קונים, יש פחות גלגול של כספים במדינה. וזה מה שנקרא תקופת מיתון. תקופת מיתון נוצרת לאחר שאנשים פחות נוסעים לחו"ל, פחות קונים בגדים חדשים ופחות יוצאים למסעדות. כמובן שזה טוב כי אם אנשים מתחשבים בהכנסות שלהם ולא מוציאים כסף בלי פרופורציות זה מראה שיש איזון. אבל זה לא סותר את זה שהשאיפה של המדינה זה אמנם לאיזון אבל לאיזון של אזרחים שעובדים, מרוויחים כמה שיותר כסף ומבזבזים כמה שיותר כסף.  

בשורה התחתונה זה אומר שהצריכה במשק ירדה וזה משפיע ישירות על מחירי הדירות בארץ ועל מחירי הדירות באשדוד. 

מחירי הדירות מושפעים מהמון גורמים מרכיבים. ועל כן יש את המקום להתלבט לאיזה כיוון ינועו המחירים באשדוד, לעליה או לירידה. אז ככה נתחיל במה שכבר מאחורינו בשלב זה 2021\05\25:

בהתחלה היה קיפאון מסוים. מחירי הדירות לא עלו ולא ירדו. הקיפאון לא נוצר בגלל שקרה משהו או לא קרה משהו. בשיא הקורונה אנשים לא הוציאו את האף שלהם מהבתים. ולמרות שהרבה דברים הפכו להיות מקוונים, עדיין אין מתנדבים שיסכימו לקנות דירה דרך המסך. ועל כן לא זז כלום כי אף אחד לא חיפש לקנות. אבל מה שקרה אחר כך זו דוקא ירידה מסוימת במחיר הדירות. מאחר וקבלנים חששו שיתקעו עם דירות בגלל המשבר הכלכלי של קהל היעד שלהם, הם הורידו מעט את מחירי הדירות. 

מה המצב היום בשוק מחירי הדירות?

היום כבר אין זכר למשבר שהיה פעם פעם. מכירים את המשפט: לדברים טובים מתרגלים מהר? כן כן. למדנו מהתקופה האחרונה שהשגרה היא דבר טוב יותר משחשבנו עד היום. ובקיצור, מחירי הדירות התייצבו והמשיכו לעלות. 

כיום צופים מומחי הנדל"ן להמשך  עלייה במחירי הדירות כפי שהיה עד לפני פרוץ המגיפה. 

מהן הסיבות שכל כך מהר חזרו מחירי הדירות לאיתנן?

  • הסיבה הכי לגיטימית. לאנשים היה הרבה זמן לתכנן עם עצמם תוכניות לעתיד. זוגות רבים שביום יום עובדים קשה למחייתם ולא מצאו לעצמם זמן מיותר כדי לחלום חלומות באספמיה, פתאום מצאו את עצמם בבית לתקופה של שבועות ארוכים במקרה הטוב ושל חודשים במקרה הפחות טוב. כך יצאו תוכניות של אנשים רבים לפועל. 
  • תוכנית מחיר למשתכן מסתיימת. אין יותר בניה חדשה של פרויקט מחיר למשתכן. הווי אומר מי שזכה בדירה בפרויקט זה מיהר לנצל את הזכיה שלו מיד לאחר סיום המשברים והתייצבות כלכלית אישית. לאחר שאתם שומעים מחבר שקנה דירה זה גורם גם לכם לרצות לקנות… כך שכל אחד נוסף שרץ לנצל את הזכיה שלו בפרויקט מחיר למשתכן הוא גורם לגלגלי השיניים שסביבו לנוע ולעוד אנשים שהיה להם תוכניות טרום קורונה לקנות בית להתעורר מהתרדמת ולהמשיך את החיים.
  • מס הרכישה ירד. עד לפני תקופה היה מוטל על כל הרוכש דירה להשקעה מס רכישה גבוה מאוד. וגבוה הכוונה לעשרות אלפי שקלים, לא פחות. לאחרונה נערכו שינויים בגובה מס הרכישה  והוא הוזל משמעותית. דבר שגרם לרוכשי דירות להשקעה פוטנציאלים להחליט שהם הולכים על זה. אל תשכחו שרכישת דירה להשקעה היא בעצם יצירה של הכנסה פסיבית מהבטוחות שיש היום לשוק להציע. ולכן, הקלה במס הרכישה מהווה נקודת דחיפה משמעותית ביותר בהקשר של חזרה לשיגרת עליית מחירי הדירות בפרט ושיגרת קניית דירות בכלל. 

לסיכום

אם אתם עדיין מעודכנים במחירי הדירות שהיו לפני התפשטות הנגיף בארץ אתם לא חייבים להתעדכן בחדשות שהיו בתקופת הקורונה, כי הכל חזר להיות כמעט כמו שהיה. כפי שאמרנו, לדברים טובים מתרגלים מהר.

אתם מוזמנים ללכת לבנק ולראות בעצמכם את התורות המוכרים מאחורי הדלפק של פקיד המשכנתאות. 

רוצים לקחת משכנתא? מרגישים שאתם לא יודעים מאיפה להתחיל? מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהכיר חברה מדהימה של יועצי משכנתאות או יותר נכון מתכנני משכנתאות. אנו נלווה אתכם יד ביד בתהליך משמעותי זה של מעבר ממצב של גרים בשכירות למנהלים תיק משכנתא. אנו נעבור אתכם את כל השלבים מתוך שקיפות מלאה והעול… עלינו כמובן. כל מה שישאר לכם זה לשמוע את הפרטים על המשכנתא הטובה ביותר שיכולתם לקבל על פי הנתונים הפיננסים שלכם. 

בואו ליהנות מניסיון שמועמד לרשותכם. צרו קשר עם מומחי חברת המפתח.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: